piątek, 12 lipca 2013

O mnie



O mnie:

Imię:                            Piotr
Nazwisko:                   Orkisz
Data urodzenia:          18.06.1981
Miejsce urodzenia:     Wadowice
Rodzina:
Żona:                          Kinga Orkisz (z domu Drągowska)
Synek:                        Patryś Orkisz ‘05
Córcia:                        Lilusia ‘12
Rodzice:                     Paweł i Izabela Orkiszowie
Nazwisko rodowe mamy: Drobotowicz
Dziadkowie:               Helena i Piotr Orkisz, Zofia i Mieczysław Drobotowicz
Rodzeństwo:              Weronika ’86 (obecnie Felcis) i Natalia Orkisz ‘89


Szkoły podstawowe:
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Gdańsku
Gdańska Szkoła Społeczna
Szkoła nr 50 im. Emilii Plater w Gdańsku
Szkoła nr 8 w Gdańsku Chełmie
Szkoła Podstawowa nr 47 w Krakowie  -  Klasa A i B rocznika ‘96

Licea:
XXI Liceum Ogólnokształcące o profilu artystycznym
VIII Liceum Ogólnokształcące
  • klasa D :  matematyczno-chemiczno-informatyczna 0,5 roku
  • klasa F :  dziennikarska 
    • fakultety dziennikarskie oraz "Prawa i wolności człowieka"


Studia:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Kierunek Wychowanie Fizyczne trenersko-nauczycielski
Praca magisterska: „Postawy młodzieży licealnej wobec agresji w korelacji z cechami osobowości: inteligencją emocjonalną, poczuciem kontroli i atrybucją agresji.”

Praca:
Regionalny Przedstawiciel Handlowy – Przedstawiciel Medyczny  2008-2013
w Covidien Polska Sp. z o.o dział: Surgical Devices w części STR: Soft Tissue Repair
sprzedawałem: nici chirurgiczne, siatki chirurgiczne, uszczelniacze biologiczne, implanty biologiczne.

Inne prace podczas szkoły i studiów:
Remonty, renowacje wnętrz, rozbiórki wnętrz.
Kelner
Obsługa stanowiska odbierania owoców – fabryka wina
Monter płyt zewnętrznych – Eternit 2000 (biologiczne płyty obiciowe domów)
Monter okien
Magazynier w hurtowni książek i podręczników
Przedstawiciel handlowy Tele2
Przedstawiciel Handlowy – RRR Radiotehnika  (zestawy X-Line)
Obsługa Multimedialnego Stoiska Prezentacyjnego  

Religia: Ateista. Wychowany w wierze kościoła katolickiego. Odrzuciłem wiarę i dogmaty około 20 roku życia.

Motto: „W miłości, współpracy i poszanowaniu innych, uznając ich równymi sobie, dążenie do świata bliższego ideału, w oparciu o racjonalne gospodarowanie zasobami naturalnymi i zgodzie z naturą (środowiskiem)”.

Przekonania:
1) Holizm rozpoznawalny– (wszech)świat tworzy jedną całość-system. (Wszystkie systemy są całościowe, tworzą jeszcze większy jeden system). Zgadzam się ze J. Smutsem, iż poznanie prawidłowości rządzących składnikami systemu nie prowadzi automatycznie do poznania prawidłowości rządzących systemem. Można je jednak poznać, przez identyfikacje składników i poznanie ich powiązań, stworzenie map wzorców reakcji i wpływów poszczególnych części danego systemu na inne jego części.
Rozwój cywilizacji, społeczeństwa, rodziny lub jednostki, ma "całościowy" charakter. Każda rzecz/dziedzina/sytuacja/zdarzenie/zachowanie ma swoje oddziaływanie w wielu kierunkach naszego rozwoju, kształtu naszej rzeczywistości.
2) Rozwój cywilizacji, społeczeństwa, rodziny jak i jednostki nie może być oparty na krzywdzie innych. W innym przeciwnym razie 100% pewne upadek/zniszczenie cywilizacji, społeczeństwa, rodziny lub jednostki.
3)Musi być zharmonizowany z naturą. Natura to zdrowie, biologia, środowisko, planeta, zasoby naturalne. Brak tej harmonii również prowadzi do upadku. Nie twierdzę, że natychmiastowego. Nawet nie w krótkim okresie, ale jednak.


Informacje dodatkowe:

Sztuki walki:
Kung-Fu : Young Martial Arts : Piotr Czerepuk, Gdańsk 4 lata
Taekwondo : Marek Lech, Kraków 1rok
Karate: Kyokushin : Mirosław Warło, Kraków 3 lata
Judo: Grzegorz Lech, AWF Kraków, 1 rok
Jiu jitsu: Stanisław Sterkowicz, AWF Kraków, 1 rok.

Sporty uprawiane czynnie: biegi długodystansowe, waveboard
Sporty uprawiane: Biegi średnio i długodystansowe, przełajowe, kolarstwo górskie i szosowe, kajaki, rolkarstwo. W liceum dodatkowo wspinaczka górska.

Sporty znane: chyba wszystkie, oprócz tenisa ziemnego i squash’a.


Pobity: 3 razy.
Prób pobicia: powyżej 10.
Złamany nos: 3 razy.
Innych złamań brak.
Blizn: powyżej 30.

 Wypadków poważnych, niesamochodowych: 5
  • Ja na rowerze kontra auto – 1994; utrata przytomności, uszkodzenia podudzia lewego, do kości. Wyglądało na to, że nie żyję.
  • Ja na rowerze, jadę Lubicz do ronda Mogilskiego prosto. Maluch zakręca pod prąd w Kopernika w prawo, przecinając mój pad ruchu. Odbita poważnie pięta. (Tydzień potem ukradziono mi świeżo wyremontowany rower)
  • Ja na desce snowboard’owej vs. dziewczyny za skokiem na środku stoku – żeby nie zabić, musiałem się wywrócić, wybiłem lewą rękę ze stawu barkowego. Panienkom nic, oprócz pogiętych kijków, się nie stało. 1999r.
  • Ja na rowerze, zjeżdżam z górki, 60 km/h. Z chodnika bez patrzenia na drogę na zakręcie wchodzi babcia. Hamowałem przednim hamulcem, puściłem w ostatnim momencie aby ominąć babcię (na rowerze miałem leżaczek przedni w formie wydłużonych rogów rowerowych z oparciami). Udało się ominąć, ale mnie wystrzeliło płasko z roweru; przetoczyłem się po asfalcie. Otarcia prawego barku, prawej ręki, lewego kolana i lewego podudzia. 2002r.
  • Ja na rowerze, zepchnięty przez samochód wyprzedzający mnie na Kalwaryjskiej prawą stroną w luce między zaparkowanymi autami. Jechałem 40km/h. Wpadłem w tory tramwajowe, nie wypiąłem się z nosków od pedałów, uderzyłem twarzą o asfalt. Nikt nie pomógł mi wstać – a było około 13’. Przykleiłem chusteczkę do krwawiącej twarzy i pojechałem na przychodnię AWF. 2003r.


Wypadki i stłuczki.
  • Polonez. Niedostosowanie prędkości – ze względu na zepsuty  2 h wcześniej prędkościomierz, podczas wjeżdżania na przełączkę na Zakopiance zahaczyłem o rozciętą bandę. Urwana blacha tylnich prawych drzwi, zarysowane i wygięte przednie drzwi pasażera. 2000r.
  • Astra III Combi. Na błocie pośniegowym na Kalwaryjskiej, po nagłym wejściu pieszego na ulicę nie wyhamowałem przed Citroenem Saxo. Najechanie na tył. Astra miała rysę. Saxo był pogięty. 2008r.
  • Astra III. Na Kobierzyńskiej, po nagłym hamowaniu auta przede mną, najechanie na tył Seicento, hamującym za światłami, bez ograniczeń lub niebezpieczeństw przed nim, a za którym ruszałem jako 4. Astra była już wcześniej bita przez poprzedniego użytkownika. Wystrzeliły poduszki, uszkodzona klapa i owiewka chłodnicy. 2009r.
  • Ford Focus Combi. Uderzony na skrzyżowaniu typu T, przez wyjeżdżającą z podporządkowanej Alfę Romeo 156. Uszkodzenia Forda – wgniecione tylne drzwi pasażera – i domykały się. Uszkodzenia Alfy…. Nie chce mi się pisać. Przednie drzwi pasażera się nie otwierały.2009r. Auto miało 2000km i 1,5 tygodnia.
  • Ford Focus Combi. Niepołomice od strony Ispiny. Przede mną czerwony bus. Brudny z tyłu. Pozwoliłem mu odjechać do przodu, patrząc na przecinającą nasz pas ciężarówkę, parkującą pod sklepem. Bus, bez kierunkowskazu, mając zabrudzone światła tylne i stop, a ja o 15:30 miałem słonce prosto w twarz; zatrzymywał się na przystanku. Spóźniłem manewr hamowania. Wiedziałem, że auta jadą z naprzeciwka. Spróbowałem ominąć by nie uderzyć w busa. Auta z naprzeciwka były za blisko. Wjechałem do głębokiego rowu po lewej. Uszkodzenia jedynie mojego auta: wahacz, zderzak, lampa przednia lewa, lewe nadkole, klapa silnika i plastikowe elementy zaczepienia komputera. Prędkość była znikoma, może 20km/h. Nie odniosłem nawet stłuczeń.2011r
  • Ford Focus Combi. A4, na wysokości Wieliczki. Pudło z 1cm kartonu na lewym pasie (z 3’ch). Prędkość 90km/h. Auto przede mną bez kierunkowskazu ustąpiło miejsca. Za mną ciężarówka. Koło mnie po prawej ten co zjechał. Brak manewru unikającego. Zwolniłem ile mogłem i uderzyłem. Wezwałem Policję. Byli po 1,5h. Druga drużyna z aparatem po następnej godzinie, jak już się ściemniło szukała śladów kartonu. Sprawdzili trzeźwość, wszystkie papiery oraz wyposażenie auta. Poinformowali o notatce do odbioru. Nie poinformowali o nr zgłoszenia, ani o obowiązku uiszczenia opłaty za wydanie notatki - opłaty której nie można złożyć na komisariacie. Tylko elektronicznie i wydrukować, lub w urzędzie miasta. Byłem na komendzie policji autostradowej raz. Drugi raz już nie.

Co Lubię:
Z zainteresowań tematycznych: Biologię, Medycynę, Technologie Medyczne, Komputery i IT w ogóle.
LITERATURA:
Sci-Fi: S. Lem, A. Zajdel, Boruń i Trepka, Orson Scott Card;
Fantasy: Sapkowski JR Tolkien;
Historyczne powieści: nie pomnę autorów.
Naukowe: S. Hawking.

GATUNKI FILMOWE: Komedia, Horror, Komedie z elementami horroru, Sci-Fi, Fantasy.

SERIALE: Friends, Scrubs, That 70’s Show, Walking Dead, Game of Thrones, Pillars of the Earth, Ken Follet’s: World Without End.

GRY:
SCI-FI RPG: Dead Space, Mass Effect;
FANTASY RPG: Wiedźmin, Skyrim, Dragon Age, Diablo 1-2, Assasins Creed 1-2, Fallout 1-2;
WYŚCIGI: WIPEOUT HD/FURY, NFS (ProStreet, Shift 1 i 2), Test Drive, Burnout, Track Mania;
STRATEGIA (RTS): Warcraft 1-3; Starcraft 1-2.
SYMULACJA: Transport Tycoon Deluxe
FPS: Doom 1-3, Crysis 1-3, Fallout 3, Quake, Hexen, Heretic.

MUZYKA: Każda byle w ciekawy melodyjny sposób skomplikowana.
ULUBIONE GATUNKI: Rock, Metal, Techno, Klasyczna, Filmowa
METAL: OPETH, In Flames, Lacuna Coil, Metallica, Rage Against The Machine, In Mourning, Drowning Pool, Soil, Evanescence, Dark Tranquility, Archenemy.
ROCK: Alter Bridge, Alice in Chains, Led Zeppelin, AC/DC, Queen.
Ulubieni kompozytorzy klasyczni: Bach, Vivaldi,  Mozart i Beethoven ale już znacznie mniej
Ulubieni wykonawcy POP: Michael Jackson, George Michael, Lady Gaga, Beyonce, Shakira
Ulubieni wykonawcy techno/hause/elctronica/dub step: Freemasons, Crystal Metod, Noisy Freaks, Tiesto.

Marki samochodów: Porsche, McLaren, Lamborghini, Nissan, Mazda
Ulubione auta: McLaren F1, Lamborghini Aventador, Nissan GT-R spec. V, Porsche Panamera/ 911 Carrera Turbo/ GT3, Mazda RX-8, Mercedes SLSAMG

Marka sprzętu audio:  słuchawki: Sennheiser MX-360/365, MP3 iriver T10 2 GB.

Kolor: niebieski, czarny i fiolet. Jeżeli tylko jeden to niebieski.
Napój: Espresso, Coca-cola i Fanta, woda lekko gazowana, napój wiśnia-jabłko, jabłko-mięta i jabłko-brzoskwinia.
Ciasto: szarlotka, babka drożdżowa, rolada z galaretką.
Lody: ze Starowiślnej w Krakowie

Pora dnia: wieczór- jak dzieci zasną.
Alkohol: piwo, wino.

Palę - piszę na koniec, bo wstyd.
Papierosy: Marlboro
Tytoń Fajkowy: Amfhora Full Aroma





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz